تا 9 ماه گارانتی بی قید و شرط !  هنگام خرید به گارانتی انتخاب شده دقت فرمایید.

افزایش عمر باتری گوشی - سولو باتری
فهرست عناوین این مقاله

همانطور که اطلاع دارید؛ این روزها گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای اساسی در زندگی دیجیتال ما تبدیل شده‌اند. با توجه به اینکه افراد به طور مداوم در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ عمر باتری آنها به تدریج کاهش می‌یابد و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی تخریب باتری گوشی هوشمند را بگیرد.

سرعت و کارایی گوشی‌های هوشمند اکنون یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد است و به همین دلیل همه به دنبال جنبه‌های دیگری از گوشی مانند عمر باتری نیز هستند. همچنین، با توجه به استفاده بیشتر افراد از تلفن‌های هوشمند، سازندگان تراشه‌ها و فروشندگان نرم‌افزار نیز برای بهبود عمر باتری محصولات خود تلاش می‌کنند.

امکان خرید گوشی هوشمندی با اجرای تمامی کارهایی مانند تماشای فیلم، بازی کردن، گفتگو با دوستان، دریافت و ارسال ایمیل، مرور رسانه‌های اجتماعی، مدیریت قرار ملاقات‌ها و غیره با باتری قوی و با دوام در طی روز، وجود ندارد.

اما می‌توانید تنظیماتی را بر روی گوشی هوشمند خود اعمال کنید؛ تا به افزایش عمر باتری گوشی کمک کند و بتوانید چند ساعت بیشتر از قبل از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. در صورتی که همه تنظیمات مورد نیاز را بر روی گوشی هوشمند خود اعمال کرده‌اید و همچنان تلفن شما به اندازه کافی دوام ندارد، بهتر است یک پاوربانک تهیه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید؛ تا بیشتر با روش‌های افزایش عمر باتری تلفن هوشمند خود، آشنا شوید.

باتری تلفن شما صرف چه می شود؟

ابتدا باید بفهمید؛ که چه برنامه‌هایی از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند. برای این کار، به بخش تنظیمات > باتری بروید و گزارش مصرف برنامه‌های خود را ببینید. اگر یک برنامه مقدار زیادی از انرژی را در پس‌زمینه مصرف می‌کند؛ اینجا به شما هشدار داده خواهد شد.

همچنین، امکان مشاهده برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و انرژی باتری را مصرف می‌کنند؛ در این بخش از تنظیمات وجود دارد. سپس، می‌توانید از ویژگی‌های مفید دیگر باتری استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید حالت صرفه‌جویی باتری را فعال کنید؛ که به طور پیش‌فرض روی 15% تنظیم شده است.

بعد از آن می‌توانید؛ باتری تطبیقی را روشن کنید. پس از مراجعه به تنظیمات > باتری > باتری تطبیقی، این ویژگی را فعال کنید. این ویژگی از زمان معرفی آن توسط Android Pie، جلوی مصرف زیاد برنامه‌هایی که مرتباً از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را، می‌گیرد.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد باتری و راه‌های تقویت آن کافی است به راه‌های تقویت باتری گوشی مراجعه کنید.

برنامه های پس زمینه را کنترل کنید

حتی اگر از نسخه‌های پیشرفته‌تری از اندروید استفاده نمی‌کنید و به Adaptive Battery دسترسی ندارید؛ همچنان می‌توانید برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند را بررسی کرده و برنامه‌هایی که نیازی به اجرای آنها در پس زمینه ندارید را، ببندید.

برای این کار، فقط کافی است که از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و برنامه‌های در حال اجرا را ببندید. توجه داشته باشید که در نسخه‌های قدیمی اندروید، شاید نیاز باشد یک دکمه اختصاصی در یک طرف دکمه صفحه اصلی را فشار دهید.

اما باید به خاطر داشته باشید که بستن برنامه‌ها تنها در صورتی مفید است که قصد ندارید آنها را لحظاتی بعد دوباره اجرا کنید. زیرا بازکردن مجدد آنها انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا اینکه با حذف فرایندهای پس زمینه آنها، صرفه‌جویی کنید.

جلوگیری از اجرای برنامه‌ها هنگام راه‌اندازی

از اجرای برنامه‌ها هنگام راه‌اندازی تلفن خود جلوگیری کنید. امکان انتخاب برنامه‌هایی که هنگام روشن شدن تلفن شما اجرا شوند؛ هنوز به عنوان یک قابلیت از نسخه‌های اندروید رسمی شامل نمی‌شود. اما در بسیاری از نسخه‌های سفارشی سیستم عامل مانند MIUI این قابلیت وجود دارد.

به عنوان مثال، در Mi 9 به تنظیمات بروید و در بخش تنظیمات برنامه، مجوزها را انتخاب کنید. سپس روی AutoStart ضربه بزنید و بررسی کنید؛ که کدام برنامه‌ها اجازه اجرا در هنگام راه‌اندازی تلفن شما را دارند. در اینجا باید دقت داشته باشید؛ زیرا اگر به برنامه‌ای اجازه اجرا در پس زمینه را نداشته باشد؛ اعلان‌هایی مانند Ring Doorbell هنگامی که پیامی دریافت کرده باشید؛ به شما نمایش داده نمی‌شود.

بروز رسانی نرم افزارها

یکی از راهکارهای اساسی برای بهبود عمر باتری گوشی هوشمند، به‌روزرسانی نرم‌افزار آن است. وقتی که سازندگان نرم‌افزار به‌روزرسانی‌های جدید را ارائه می‌دهند، آن‌ها معمولاً بهینه‌سازی‌ها و بهبودهایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به عملکرد بهتر گوشی و کاهش مصرف انرژی باتری کمک کنند.

این به‌روزرسانی‌ها ممکن است شامل بهبود الگوریتم‌های مدیریت باتری، کاهش مصرف برنامه‌های در پس‌زمینه، بهینه‌سازی فرآیندهای سیستمی و سایر بهینه‌سازی‌ها باشند که همه به طور مستقیم به بهبود عمر باتری کمک می‌کنند.

بنابراین، برای حفظ عمر باتری و بهبود عملکرد گوشی، مهم است که همیشه نرم‌افزار آن را به‌روز نگه دارید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بهترین بهره‌مندی از بهبودها و بهینه‌سازی‌هایی که توسط سازندگان ارائه می‌شود، داشته باشید و تجربه استفاده بهتری از گوشی هوشمند خود را داشته باشید.

تنظیمات روشنایی صفحه را کاهش دهید و Adaptive Brightness را غیرفعال کنید:

گوشی‌های قدیمی یا ارزان قیمت ممکن است دارای نمایشگرهایی با روشنایی نسبتاً کمتر باشند. که در مقابل تلفن‌های هوشمند امروزی که روشنایی بالایی دارند؛ نیاز به تنظیمات خاصی دارند. این ویژگی، به‌خصوص زمانی که گوشی شما به تابش مستقیم نور آفتاب افتاده استفاده می‌شود؛ بسیار مفید است.

اما ممکن است در برخی موارد از طریق مصرف بیش از حد انرژی، باعث تخلیه سریع باتری شود. برای رفع این مشکل می‌توانید؛ روشنایی صفحه را از قسمت Settings > Display > Brightness Level کاهش دهید. همچنین، در نوار اعلان کشویی گوشی هم معمولاً یک نوار مرتبط با روشنایی وجود دارد.

همزمان با تنظیم روشنایی، از بخش تنظیمات، Adaptive Brightness را غیرفعال کنید. این ویژگی به نظر می‌رسد که تنها زمانی که نیاز باشد؛ با افزایش روشنایی صفحه نمایش به بهبود عمر باتری کمک می‌کند. اما در واقعیت ممکن است؛ تحت تأثیر نورپردازی داخلی، به‌طور خودکار روشنایی را تنظیم کرده و کنترل را از شما بگیرد.

کاهش زمان مهلت خواب

هربار که صفحه گوشی شما را روشن می‌کنید؛ ممکن است پس از انجام کار مورد نظر، صفحه نمایش به مدت زمانی مشخص فعال بماند که شما می‌توانید این مدت زمان را تنظیم کنید. با توجه به اینکه هرچه زمان مهلت خواب کوتاه‌تر باشد؛ باتری کمتری مصرف می‌شود.

می‌توانید به Settings > Display > Advanced > Sleep بروید و زمان مهلت خواب را بر روی کوتاه‌ترین زمان ممکن، یعنی 15 ثانیه، تنظیم کنید.

حالت دارک مود را تعریف کنید

برای بهبود عمر باتری گوشی هوشمند خود می توانید؛ از Dark Mood استفاده کنید. اگر چه این ویژگی هنوز در برخی از گوشی‌ها موجود نیست؛ اما در آینده نزدیک با انتشار Android Q، این قابلیت عرضه خواهد شد.

در این حالت شما می‌توانید؛ تصویر زمینه‌ای تیره و تاریک را انتخاب کنید که با روشن کردن پیکسل‌ها به انرژی کمتری نیاز دارد و بسیاری از برنامه‌ها مانند YouTube و Slack، آن را پشتیبانی می‌کنند. همچنین، بسیاری از تلفن‌های دارای نسخه‌های سفارشی اندروید مانند گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، از قبل، از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. پس اگر این گزینه در تنظیمات نمایشگر گوشی شما موجود است، بهتر است از آن استفاده کنید.

خرید پرفروش ترین باتری آیفون و اندرویدی

برای خرید باتری دیگر نگران نباشید. برای خرید باتری گوشی خود، مطابق مدل گوشی خود به دسته بندی مورد نظر مراجعه کرده و مدل باتری خود را پیدا کنید یا از طریق جتسجوی وبسایت مدل گوشی خود را سرچ کنید تا محصولات مرتبط با گوشی شما نمایش داده شود.

ابزارک ها را غیرفعال کنید

یکی دیگر از راهکارها برای افزایش عمر باتری، غیرفعال‌سازی ابزارک‌ها است. این ابزارک‌ها اطلاعاتی از برنامه‌های مختلف را در صفحه اصلی نمایش می‌دهند. اما هر بار که این اطلاعات به روز می‌شوند؛ مصرف باتری افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است؛ ابزارک‌هایی که نیاز به آنها ندارید را غیرفعال کنید.

محدود کردن نوتیفیکشن‌ها

همچنین، می‌توانید لرزش‌هایی که وقتی اعلان‌ها و تماس‌های ورودی دریافت می‌کنید؛ تولید می‌شود را خاموش کنید. این لرزش‌ها برای هشدار به شما بسیار مفید است. اما در برخی مواقع ممکن است؛ اضافه بودن آنها به مصرف باتری منجر شود. بنابراین، اگر این لرزش‌ها را برای تماس‌ها و اعلان‌ها لازم نمی‌دانید؛ می‌توانید آنها را از تنظیمات صدا غیرفعال کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله، ما به بررسی راهکارهای موثر برای افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند پرداختیم. با توجه به اهمیت بیشتری که گوشی‌های هوشمند در زندگی ما به‌عنوان ابزارهای اساسی دیجیتال دارند؛ مسئله عمر باتری این دستگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طریق تنظیماتی مانند کاهش روشنایی صفحه، غیرفعال‌سازی Adaptive Brightness، کاهش زمان مهلت خواب و کنترل برنامه‌های پس‌زمینه، می‌توانید به بهبود عمر باتری گوشی خود کمک کنید. همچنین، به‌روزرسانی نرم‌افزارها نیز یک راهکار اساسی برای بهبود عمر باتری و بهینه‌سازی کارایی گوشی هوشمند است.

از این رو، با انجام این تنظیمات و استفاده از راهکارهای ارائه شده، می‌توانید از گوشی هوشمند خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و تجربه کاربری بهتری را تجربه کنید و در عین حال، از امکانات آن بهره‌مند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *